December 22, 2004

Three Hour Tour

Over dinner, apropos of nothing...

Me: You know, if they were smart, they'd have paired McGuyver and the Professor from Gilligan's Island.
Her: Strand McGuyver on the island or rescue the Professor?
Me: No, like after the castaways got rescued. After the show ended. You know, when the ratings for McGuyver started to tank. They could pretty much save the world with dental floss and a cocount.
Her: How exactly did they get rescued?
Me: Gilligan's Island? I think they built a big ass boat.
Her: And why didn't they figure that out before years passed?
Me: I think it was some cosmic kinda thing. Like the only currents that would get them where they wanted to be would happen then. Of course, I could be making that up...or I've just seen the last episode way too many times. I honestly have no idea.
Her: ...just sit right back and you'll hear a tale...
Me: ...a tale of a fateful trip...
Her: ...that started from this coastal port...
Me: Tropic port...
Her: ...tropic port aboard this tiny ship...
Me: ...the weather started getting rough the tiny ship was tossed if not for the courage of the fearless crew the minnow would be lost...the minnow would be lost...
Her: No, you forgot the part about the Skipper and Gilligan! And the three hour tour...the three hour tour.
Me: Shit. Okay....the mate was a mighty sailing man the skipper brave and sure five passengers set sail that day for a three hour tour...a three hour tour...
Her: Then the people...
Me: Yeah...Gilligan, Skipper, the millionairre and his wife, the movie star, the Professor and Mary Anne...
Her: We missed something. Isn't there something about luxuries and Robinson Crusoe?
Me: Oh, yeah! No phone, no lights no motor cars not a single luxury like Robinson Crusoe as primative as can be...as primitive as can be...
Her: That's it.
Me: Oh, dibs on blogging this.
Her: Fuck.

Posted by Chris at December 22, 2004 08:20 PM
Comments

Still pissed about the dibs. Also, you left out the whole five minutes on the Harlem Globetrotters and Russian spies.

Posted by: Mrs. Cactus at December 22, 2004 08:24 PM

LOL - I loved that show!

Posted by: Marie at December 22, 2004 08:44 PM

Busy Dad can't get that song right to save his life.

Posted by: Busy mom at December 22, 2004 09:04 PM

ah... you guys sound like me and him fighting over bloggin' rights.

Posted by: Snidget at December 22, 2004 09:25 PM

You all so just made me laugh with a sinus headache.

Good job. Even Shrek 2 wasn't all that funny with the headache.

Posted by: alektra at December 22, 2004 11:17 PM

I don't know which is funnier - the fact that this conversation was actually held, or that you really dibbed blogging it. lol.

Posted by: SG at December 22, 2004 11:30 PM

Quick Mrs., dib the Globetrotters and the ruskies!

Posted by: wlfldy at December 23, 2004 07:29 AM

More importantly: Ginger or Mary Ann?

Posted by: Jon in Michigan at December 23, 2004 07:41 AM

Ha! I can't believe y'all called dibs on a Gilligan convo.

Posted by: Kelley at December 23, 2004 12:06 PM

LMAO...AH, the joys of a two-blog household!

Posted by: Bayou at December 23, 2004 01:34 PM

They got rescued after a tidal wave washed their huts out to sea and the coast guard spotted Gilligan burning breakfast.

Posted by: Pratt at December 24, 2004 01:04 AM

A little late ot leave a note, but did you realize that on "The Real Gilligan's Island", the "Millionaire's wife" (the one who stayed on) is actually an actress? Watch "The Princess Diaries" and try to spot her!

Posted by: Randi at December 28, 2004 04:33 PM

"Also, you left out the whole five minutes on the Harlem Globetrotters and Russian spies."

Ok...what about the Harlem Globetrotters adn Russian Spies? Is it on Mrs. Cactus blog?

Posted by: Gypsy at December 31, 2004 02:56 AM